Weekend in Caranavi - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Casa de Esperanza - WaarBenJij.nu Weekend in Caranavi - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Casa de Esperanza - WaarBenJij.nu

Weekend in Caranavi

Door: Manon (en Caro)

Blijf op de hoogte en volg Casa de Esperanza

03 Augustus 2015 | Bolivia, La Paz

Weekend in Caranavi

Het weekend begint sportief. Milou heeft er voor gezorgd dat de kinderen en ook de volwassenen van alles kunnen doen op het sportveld. Badminton was voor de meesten nieuw. De shuttels vlogen in het rond, net als af en toe een racket. Er werd fanatiek gebasketbald en ook de tafeltennistafel werd goed gebruikt. Al het sport- en spelmateriaal blijft achter bij Casa de Esperanza zodat ze ook als wij weg zijn, nog lekker kunnen sporten. Vooral ballen zijn meegekomen vanuit Nederland. Op het betonnen speelveld slijten ze snel dus daar kunnen er nooit genoeg van zijn.
Zaterdag konden we kiezen uit 3 uitjes: Kajakken, abseilen door/in een waterval en een bezoek aan radio Caranavi. De waterval was zwaar favoriet, de kayak was geschikt voor mensen die een waterval niet zo zagen zitten en Radio Caranavi kon rekenen op het bezoek van een wannabee radiomaker (de schrijver van dit stukje ;-) ) en anderen die niet het water op of in wilden en wat van Caranavi wilden zien. Alle drie de uitjes waren bijzonder geslaagd en ongetwijfeld hoort u de verhalen thuis. Kort samengevat was de zaterdag overdag echt een succes en hebben we de dag samen afgesloten met een diner bij Evelien die ook het abseilen regelde. Evelien is opgegroeid in Casa de Esperanza en heeft samen met haar man een survivalorganisatie in Caranavi. In haar huis woont ook Trinke. Zij heeft een jaar als vrijwilligster gewerkt in Casa de Esperanza en is in Bolivia blijven wonen om hier een kinderopvang te starten voor kinderen met een leerachterstand. Daarnaast geeft ze in Caranavi ook nog les aan kinderen die speciaal onderwijs nodig hebben. Heel speciaal om deze mensen te ontmoeten en hun verhalen te horen.

In de avond is nog een redelijk grote groep naar de voetbalwedstrijd gaan kijken. De twee teams van Casa de Esperanza speelden hun competitiewedstrijd in Caranavi. De jongens waren blij verrast met de steun op de tribune. Na afloop werd de overwinning gevierd met flessen cola en sinas.

Zondag zijn we weer naar de kerk in Caranavi geweest waar ook de kinderen van Casa de Esperanza naartoe gaan. Het was een lange maar indrukwekkende dienst. Op het plein hebben we gegeten bij het restaurant van een meisje dat ook is opgegroeid in Casa de Esperanza. Wat zullen Piet en Marijke trots zijn op ‘hun’ kinderen! Na de maaltijd was iedereen vrij. Sommigen gingen uitrusten anderen hebben souvenirs gekocht of zijn gaan zwemmen. Ook deze avond zijn de jongeren naar boven gegaan om samen met de kids hier te sporten, te kletsen, elkaars taal te leren.
De nacht was voor een aantal mensen erg onrustig…er is waarschijnlijk toch iets verkeerd gegaan met het eten…nu (10.15 lokale tijd) liggen er nog wat meiden op bed en ook Stas is gevloerd. Matthieu sterkt aan met een antibiotica kuur en verder wordt er flink geklust door de mensen met een sterke maag en voldoende nachtrust.

Voor de volgers van Caro en mij: Caro slaapt als een roosje nu. We hebben het erg naar onze zin en we missen jullie wel hoor.

• 03 Augustus 2015 - 21:13

Florus En Els:

Een speciaal bericht voor Pieter, Carla, Anne, Emy, Doris en Stas,
    Wij genieten ervan om jullie belevenissen te volgen! Wat zullen jullie veel te vertellen hebben als jullie terug zijn... Ook bijzonder om dit als gezin sámen te doen!
    Stas, we hopen dat je inmiddels weer bent opgeknapt.
    We bidden jullie (en natuurlijk de hele groep) Gods zegen en bescherming toe.
    Groetjes van ons!

• 03 Augustus 2015 - 21:36

Judy's Mama:

Heey wat een geweldige avonturen en fantastisch te lezen dat Matthieu opknapt!!! Das nog eens gebed verhoring. Nu hopen dat iedereen weer vlug kip lekker is. Heel veel geniet momenten voor iedereen deze laatste dagen in Casa fantastica gewenst. Niet vergeten om al die lieve kids daar helemaal in het zonnetje te zetten tot het laatste moment.
    Judy, we zijn ongelofelijk trots op jou!!!!!
    Knuffel Papa en Mama xxx

• 03 Augustus 2015 - 21:38

Willeke:

Beste allemaal,
    Wat een leuke verhalen en wat een activiteiten. Ook mooi om te lezen hoe voormalige bewoners van Casa de Esperanza hun weg vinden in het leven.
    Ik wens jullie nog een gezegende tijd. Een speciale groet aan Manuela, Aart en Marry. Groet Willeke

• 04 Augustus 2015 - 09:21

Stephan En Tineke:

Dank voor het bericht over Matthieu. Inderdaad gebedsverhoring!!
    Sterkte grote broer!

• 04 Augustus 2015 - 11:45

Cor, Janet En Esmeralda:

Wat een leuke verhalen weer zeg!!
    Wat een zegen om dit met elkaar te kunnen doen!1
    Hoe gaat het met Manuela nu?

Veel liefs van ons.
    Groet van Cor, Janet en Esmeralda.

• 05 Augustus 2015 - 10:03

Ilona:

Hoi Manon, Caro en alle anderen!

Ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen! Ik ben zo benieuwd naar alle verhalen en foto's. Voor nu nog heel veel plezier, succes en gezondheid toegewenst!

Lieve groetjes Ilona ( en de rest van de familie)

• 05 Augustus 2015 - 23:52

Jonquille:

Manon en Caro in het bijzonder, maar natuurlijk ook Marco, Jeannette en andere, wat maken jullie een geweldige belevenis mee. Vanavond alle verslagen achter elkaar gelezen. Ik wens jullie alle goeds toe in deze laatste week. Veel kracht om de klus(sen) af te maken. En sterkte voor degenen die toch het thuisfront erg missen. Heb het goed met elkaar! Warme groet uit Nederland, Jonquille

• 06 Augustus 2015 - 19:32

Corry Rink:

Hallo lieve mensen,

Wat geweldig zo met jullie op de hoogte te blijven, lijkt net of we er een beetje bij zijn hé.
    Jullie maken heel wat mee, beslist niet saai daar.
    Nog een goede tijd met elkaar.
    Gods Zegen en bescherming voor een ieder toegebeden.
    Warme groet uit Dronten,
    Corry