Top, heel veel dank allemaal!! - Reisverslag uit Arica, Chili van Casa de Esperanza - WaarBenJij.nu Top, heel veel dank allemaal!! - Reisverslag uit Arica, Chili van Casa de Esperanza - WaarBenJij.nu

Top, heel veel dank allemaal!!

Door: Piet en Marijke

Blijf op de hoogte en volg Casa de Esperanza

14 Augustus 2015 | Chili, Arica

Top, heel veel dank allemaal!!
Inmiddels zijn alle 29 deelnemers van deze reis weer op de plaats van bestemming aangekomen.
We hebben een bijzondere tijd met elkaar gehad, waarin we in een andere cultuur en omgeving leefden dan we gewend zijn , andere mensen in andere situatie’s ontmoet hebben, dingen tegenkwamen die wie we niet gewend waren , de controle niet meer hadden over een aantal zaken en maar moesten afwachten hoe het een en ander uitpakte.
We gingen weg met het doel om zegen te brengen bij de kinderen en het personeel van Casa de Esperanza. Als we zien wat er allemaal gebeurd is en wat we met elkaar hebben kunnen en mogen doen dan is deze reis en al deze moeite bijzonder de moeite waard geweest!!
We hebben veel voor hen mogen doen:
1. De 6e woonunit volledig opgeknapt inclusief nieuw dak en nieuwe vloer. Geverfd, sanitair vernieuwd, gewit , nieuwe horren geplaatst, gordijnen , lampekappen en schilderijen gehangen en het huis weer als nieuw afgeleverd aan de jongens die er diezelfde dag al introkken.
2. De beide tienerhuizen in het dorp opgeknapt, kolommen geverfd en gewit, deuren gesteld en vernieuwd, wasbakken geplaatst, waslijnenrekken geïnstalleerd , tegelvloeren gerepareerd enz.
3. Diverse autos gerepareerd, filters vervangen , remmen gesteld, en veel gezocht om de juiste diagnoses te stellen.
4. De trampoline weer in ere hersteld voorzien van nieuwe springmat en binnenwerk.
5. Koffers vol met materiaal meegenomen en overhandigd: Gereedschappen, knutselmaterialen, sportmateriaal, kleding, medicijnen, vitaminen, schoeisel enz. enz.
We hebben veel samen met hen mogen doen:
1. Bij hen in huis zelfgemaakte hollandse pannenkoeken gegeten .
2. Iedere dag samen tussen de middag als grote familie samen gegeten
3. Veel gesport (voetbal, handbal en volleybal), hele competities zijn gespeeld…
4. Met groot en klein veel spelletjes gedaan , geknutseld en plezier gemaakt.
5. Samen naar de gemeente, gezongen en gebeden.
6. De laatste avond (Hollandse avond) met elkaar gevierd , maar ook het afscheid moeten nemen, dan wordt ineens duidelijk dat er ook banden zijn gesmeed met deze kinderen en met het personeel.
Ook hebben we door alles heen met elkaar mogen laten klinken dat God van hen houdt, dat zij er mogen zijn omdat Hij van hen houdt en Zijn plan heeft voor een ieder van hen.
We kijken terug op een inspannende , maar vruchtbare tijd en bidden al deze kinderen en het personeel wat er voor hen is, Gods rijke en onmisbare zegen toe.
Piet en Marijke Punt

• 15 Augustus 2015 - 10:49

Kick:

een mooie samenvatting Piet en Maijke!
    Zonder volledig te willen zijn. Ik zie er naar uit jullie weer te zien in NL!

groeten Kick

• 15 Augustus 2015 - 18:52

Corry Rink:

Lieve Piet en Marijke,

Fijn ook jullie nog even te "horen"en te lezen hoe goed het geweest is en er zoveel werk verzet is.
    Super fijn hoor.
    Mooi dat de groep weer veilig mocht thuiskomen.
    Ik wens jullie nog een heel goede tijd en hoop je eerdaags weer te ontmoeten.

Liefs
    Corry

• 16 Augustus 2015 - 20:54

Wilma:

Lieve Piet en Marijke,

Mooi verhaal als afsluiting van een bijzonder mooie enerverende hartverwarmende indrukwekkende reis.
    En waarin ook jullie inzet zo geweldig is geweest veel regel en vertaalwerk en ook materiaalopzoekwerk van jou Piet bij de Caranavische Gamma die verspreid ligt over meerdere adressen en zeer onoverzichtelijk is.
    Ik vond het geweldig om te zien hoe jullie als echtpaar samenwerken en geweldig om met jullie te mogen samenwerken!
    liefs,
    Wilma

• 17 Augustus 2015 - 10:08

Matthieu:

Hallo allemaal,

Bedankt voor alles en we zijn nog altijd sprakeloos en bijzonder dankbaar voor alles wat we hebben gezien en meegemaakt! Wat een ervaring die nu diepgeworteld zit in ons hart!
    Nu terug in de wereld van luxe en veiligheid en beseffend dat het niet onze wereld is...
    We kijken uit naar onze volgende reis/land waar Vader ons kan gebruiken!
    De groep en alle kinderen + medewerkers in Casa de Esperanza missen we enorm, gelukkig komt er binnenkort nog een reünie ;-)
    Tot snel en een lieve groet en zegen vanuit Zeeland!

Matthieu & Lisanne

• 17 Augustus 2015 - 23:34

Manuela:

Nog steeds aan het nagenieten van alle mooie momenten.
    Wat was het gaaf om daar weer te zijn.
    Als je dan weer terug bent in NL en beseft wat voor luxe hier is
    word je wel even stil. Er is tijd nodig om het te laten bezinken.
    Je mist de geweldige lieve kids, de aardige mensen en de geweldig
    leuke groep en het enige waar ik aan denk is dat ik terug wil.