Ziekenboeg - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Casa de Esperanza - WaarBenJij.nu Ziekenboeg - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Casa de Esperanza - WaarBenJij.nu

Ziekenboeg

Door: Kik en Wilma

Blijf op de hoogte en volg Casa de Esperanza

05 Augustus 2015 | Bolivia, La Paz

Ziekenboeg
Tjonge, dat is schrikken als je ‘s morgens (maandag 3 augustus) op staat en Stas, Matthieu, Lisanne, Milou, Doris, Lea en Caro moeten in bed blijven. Blijkbaar iets verkeerds gegeten of gedronken gisteren. In de loop van de dag hebben nog een paar mensen af moeten haken. Enkele anderen knappen ook weer op gelukkig.
25% van de mensen ziek!? De rest heeft dus dubbel zo hard gewerkt vandaag. Er is weer veel gebeurd.
We hebben vanavond met elkaar kunnen bespreken wat we allemaal voor mooie dingen voor Casa de Esperanza mogen betekenen met de groep bij elkaar. Er is in Nederland veel geld en materiaal door de groep bij elkaar gehaald en gespaard. Daar kunnen we zoveel van doen dat de blog er te klein voor is. Toch willen we u een kleine greep noemen uit de grotere werkzaamheden die verricht kunnen worden door de inspanning die de groep heeft geleverd:
- Het volledig strippen en opknappen van Unit 6 (één van de woonhuizen op de kinderen op de berg)
- Klusmateriaal voor het jongens- en meisjeshuis beneden in Caranavi
- Nieuw dak voor het restaurant (centrale eetruimte)
- Volledig nieuwe tegelvloer (inclusief leggen ) in Unit 5
- Drie nieuwe daken voor gebouwen van de bijbeltrainingsschool
U ziet het. We kunnen hier veel goed werk doen en dit is nogmaals, slechts een kleine greep. Laten we ook niet vergeten dat er heel veel knutselmateriaal en sport- en spelmateriaal vanuit Nederland naar Casa de Esperanza is gebracht en wat allemaal hier kan blijven. Net zoals kleding en lakens.
Een lijst, al met al, om heel dankbaar voor te zijn 
Groetjes, Kik

Ja, en zo’n dag is iedere keer weer anders. ’s Morgens ontbijten en dan mis je ineens zoveel mensen. We helpen elkaar, zorgen voor elkaar en bemoedigen elkaar. Niemand is hier gekomen om ziek te worden en dan word je stil gezet. Niet makkelijk om te accepteren. Pleegzuster Manon heeft zich ingezet om vandaag de zorgtaak op zich te nemen. Fijn om (samen) met elkaar lief en leed te delen.
Vandaag is er begonnen met het dak op de eetzaal. Dat gaat wel langzaam maar we hopen het nog mee te maken dat het er op zit!!
Wilma

4 augustus 9.15 als u dit leest, is inmiddels bijna iedereen weer op de been. Degenen die nog rust houden, zijn ook goed aan de beterende hand.
5 augustus 11.00 Omdat er de afgelopen dagen slechte internetverbinding is geweest, krijgt u pas nu dit bericht door. De ziekenboeg is inmiddels opgeheven ;-)

• 05 Augustus 2015 - 18:28

Tamara Van Tongeren:

AAHHH Zit ik te lezen met spanning en te balen MAAR gelukkig is iedereen weer beter! Prijs God! Ja daar zit je echt niet op te wachten als je juist komt helpen. Bedankt zuster Manon!
    En iedereen Niet schuldig voelen hoor!! Ook niet achteraf.. Het eten zal daar heel anders zijn ook qua temp en hygiene. Wat anders dan die stampotten uut Holland wahaha :)
    Ik vind het ook heel gaaf om te lezen dat er zoveel gedaan kan worden in die korte tijd bestek.
    Ook heel fijn te lezen dat de kinderen zo blij zijn met jullie. Geef onze knapperd ( Elizabeth) een dikke knuffel! Ook aan Piet en Marijke en natuurlijk jullie zelf.
    Ik snap dat het knap lastig is om foto's te downloaden met die verbinding, dus we zien denk ik wel een verslag in de Shekinah...
    Veel zegen en nog vele plezier en succes daar! Liefs Johan en Tamara xx

• 05 Augustus 2015 - 20:44

Judy's Mama:

Toen wij vernamen dat er zieken waren was inderdaad ook bij ons de eerste gedachte, daarvoor zijn ze toch niet een week onder weg!!!

Heel fijn dat jullie allemaal weer op de been zijn.
    Heel veel liefs en dank voor de geweldige up date.
    Niek en Margreeth Peeters

• 06 Augustus 2015 - 07:49

Miranda:

Wat fijn om te lezen dat iedereen weer beter is. Jullie werken erg hard een wat is de kluslijst al lang!
    Wij bidden voor goede contacten, veel liefde voor de kids en veel energie om de laatste klussen voor vertrek af te kunnen ronden. Liefs Miranda

• 06 Augustus 2015 - 10:41

Wieneke :

Oh,ik kan mij die ziektedagen zo goed herinneren. Wat voel je je dan rot in een ver vreemd land. Maar fijn dat iedereen weer op de been is. Ik wil vooral Aart,Marry en de familie v Saarloos sterkte wensen. Knuffel alle kinderen van mij, ik mis ze. Gr Wieneke

• 06 Augustus 2015 - 10:46

Loes:

dat is zeker schrikken en ja dat zal het zeker zijn wij Nederlanders hebben geen weerstand meer
    omdat alles zo zuiver is dat we er ziek van worden
    Fijn dat toch iedereen weer opgeknapt is
    dus maar weer aan de slag mensen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    loes

• 08 Augustus 2015 - 11:58

Fam. Kok:

Een groet voor alle Kokjes en hun medereizigers. We wensen jullie nog een fijn weekend in Casa de Esperanza, na alle gedane arbeid. Knap hoor, de foto's van jullie werkzaamheden laten een gezellige sfeer zien. We wensen jullie een goede thuisreis en zien uit naar de verhalen. Lieve groeten voor allen. Wim en Wil Kok.