Timmeren, timmeren en algemene info - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Casa de Esperanza - WaarBenJij.nu Timmeren, timmeren en algemene info - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Casa de Esperanza - WaarBenJij.nu

Timmeren, timmeren en algemene info

Door: Nico en Manon

Blijf op de hoogte en volg Casa de Esperanza

30 Juli 2015 | Bolivia, La Paz

Timmeren en zagen

Namens Nico een verslag van het betere timmer- en zaagwerk. In unit 6 en het jongens- en meisjeshuis beneden zijn alle deuren geschuurd en gelakt (de meeste in ieder geval). Dan komt Nico om de hoek kijken om te passen en te meten of de deuren nog sluiten en of ze nog ergens klemmen. Een precies werkje waar Nico zich vol overgave op stort. Daarnaast is hij druk met leren en coachen. “Gisteren wilden de meisjes en jongens meehelpen met schuren. Je doet het ze voor, legt met handen en voeten uit wat de bedoeling is en geeft ze dan het schuurapparaat. Prachtig om te zien hoe ze dat doen en hoe ze ook willen leren. Eén meisje wilde graag meehelpen met schilderen. Dat was niet echt de bedoeling vond de tante van het huis. Toch wist ze ergens een kwast vandaan te halen en met een grijns van oor tot oor stond ze even later te schilderen. Mooi om te zien”
Beneden zit het er op aan het eind van de dag (donderdag 30 juli). Dan gaat Nico in unit 6 aan de slag.

Voor wat meer geluid (beeld is helaas nog steeds lastig): Er zitten bijna 80 kinderen in Casa de Esperanza van 0 tot 18 jaar. ‘Boven’, in het deel dat op de berg staat, zijn 6 units waaronder 1 baby-unit. Per unit, een woonhuis, zijn de tantes verantwoordelijk voor het reilen en zeilen. Op het terrein op de berg is een open restaurantdeel waar gegeten wordt en waar nu ook de knutselactiviteiten zijn. Daarnaast is er een kleine bibliotheek en een spelotheek voor de kinderen. Een gezellig speeltuintje voor de kleintjes en een verhard sportveld voor de groteren liggen centraal tussen de units. Over dit alles gooit u een Boliviaans sausje voor het juiste beeld. We proberen snel meer foto’s te plaatsen maar de internetverbinding is vaak te traag om ze erop te krijgen.

Nico doet nog speciaal de groeten aan Machteld en de kids! Alle reacties die u schrijft, zijn door iedereen hier met veel enthousiasme en soms ook emoties ontvangen. Dank voor de lieve en bemoedigende berichtjes, Wij kijken uit naar uw reacties.

• 30 Juli 2015 - 16:51

Tamara Van Tongeren:

Lieve schatten. Wat ben ik zo blij dat jullie dat werk daar doen en het Koningrijk van God daar laten zien. Wauw.. Wij hebben onze sponsorkindje Elizabeth daar zitten en nu voelt ze toch wat dichterbij door jullie... Ik ben trouwens heeuul benieuwd wat ze van ons cadeautjes vind.. Een glimlach toveren op een gezicht van een kind en hem of haar geliefd laten weten is toch zeer kostbaar vooral het geen ouders heeft.
    Veel zegen daar.. Gr Johan en Tamara

• 30 Juli 2015 - 18:01

Bert Kwakkel:

Tsjonge wat een geweldig werk zijn jullie daar aan het uitvoeren en erg leuk om te lezen dat ook de kinderen mee willen helpen. Je hebt blijkbaar een hoop geduld Nico dat je onder het klussen door ook nog les geeft

• 30 Juli 2015 - 18:08

Loïs :

Hallo papa, Tamar en iedereen, wat een leuk verhaal over jou! We zijn trots op onze timmerman!! Gaat het goed met het klussen? Genoeg gereedschap meegenomen? En wat goed dat de kinderen ook willen meehelpen!!
    dikke knuffel van Loïs en mama

• 30 Juli 2015 - 18:09

Bert Kwakkel:

Ik ontdek net dat mijn reacties maar gedeeltelijk overkomen, misschien omdat ik het op mijn iPad tik, dus nu maar achter de laptop geklommen:-(
    Het is erg leuk om hier door jullie zo via waarbenjij.nu op de hoogte gehouden te worden van de dagelijkse bezigheden. Ik kan me zo voorstellen dat de kinderen erg enthousiast zijn over alle extra aandacht die ze deze dagen krijgen. Jullie werken gelijk aan je conditie denk ik zo, als je iedere keer de berg afdoet en weer naar boven moet om te eten. Petje af voor wat je allemaal doet.
    Veel zegen en plezier toegewenst.
    Hartelijke groet, Bert

• 30 Juli 2015 - 18:52

Cor, Janet En Esmeralda:

hallo allemaal,

Wat fijn om steeds weer wat van jullie te lezen.
    Zo te horen zijn jullie hard aan het werk.
    Mooi om te horen dat de kinderen mee willen en mogen helpen.
    Wat moet het mooi zijn om die blije gezichtjes te zien.
    Daar doen jullie het toch voor!

Veel plezier allemaal en de onmisbare zegen van God.

Veel liefs (speciaal voor Manuela, Lea, Aart en Marry)
    Cor, Janet en Esmeralda.

• 30 Juli 2015 - 19:26

Judy's Mama:

En weer een schitterend verhaal waar we elke dag weer blij mee zijn!
    Hoe geweldig is het om onze Heer en God zo te mogen dienen en dan ook nog van al die mensen en schitterende omgeving mogen genieten.
    We blijven jullie op de voet...uhm... lezen.

Lieve groet aan iedereen op of onder aan de berg!!!
    Niek en Margreeth Peeters. xxx

• 30 Juli 2015 - 21:32

Brenda:

Hoi Nico, Tamar en alle anderen,

Wat leuk om te lezen hoe hard jullie daar aan het werk zijn! Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en veel spullen mee hebben kunnen nemen. Genieten jullie er ook een beetje van tussen alle noeste arbeid door?
    Sterkte en succes met alles.

Groetjes van alle Bergkampjes

• 31 Juli 2015 - 08:28

Loes:

Wat zal het mooi worden !
    ik weet uit ervaring dat Nico een vakmannnetje is
    iedeereen zal er van leren!!!!!!!!!!
    loes

• 31 Juli 2015 - 08:47

Esther:

Hallo allemaal,
    Erg interessant om jullie verhalen te lezen. Ik ben blij dat we zo een klein beetje mee kunnen genieten. Dank jullie wel hiervoor. Nog een heel fijne tijd toegewenst en liefs (vooral voor Matthieu en Lisanne) van Pa Arend en Esther

• 01 Augustus 2015 - 21:25

Pa En Ma Buitenhuis:

hoi Nico en Tamar en al de anderen.

Wat goed zeg dat jullie zo hard werken. Maar geniet ook van het land en de omgeving.
    Leuk dat we zo kontakt met jullie hebben.

Hart. groet

(o)pa en (o)ma.

• 01 Augustus 2015 - 21:48

Klaasjan&maroesjka:

Goed bezig Nico! Het beeld wat we van jou hebben komt mooi uit in dit verslag! Ga zo door allebei en Gods zegen toegewenst!

• 02 Augustus 2015 - 10:34

Harmke:

Ha Nico, Tamar en anderen!

Alle goeds! Leuk om jullie te volgen en fijn dat jullie met z'n allen daar een hele boel kunnen doen. Bijzondere ervaring. Fijne tijd nog!

Hartelijke groet, Harmke & co

• 02 Augustus 2015 - 22:30

Winy:

Hoi Nico en Tamar en natuurlijk de rest...

Wat leuk om wat te lezen van en over jullie! Wat fijn dat jullie daar zoveel mogen en kunnen betekenen.
    Nog een fijne tijd daar...

Groetjes de Buitenhuisjes uit Hattem