Auf Deutsch von Lea en Knutselen - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Casa de Esperanza - WaarBenJij.nu Auf Deutsch von Lea en Knutselen - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Casa de Esperanza - WaarBenJij.nu

Auf Deutsch von Lea en Knutselen

Door: Lea en Emy

Blijf op de hoogte en volg Casa de Esperanza

29 Juli 2015 | Bolivia, La Paz

Hey Leute
Es ist hier echt viel zu tun. Am Sonntag waren wir – natuerlich- mit den Kindern in der Kirche. Danach Mittagessen im dorf. Seit Montag sind wir schwer am Arbeiten. Unite 6, das Mädchen- und das Jungenhaus. Ich war bisher in Unite 6 und hab geschliffen, angepinselt unt Fenster repartiert.
Es geht mir gut, die Kinder sind echt leuk (süss) und ich weiss jetzt schon, dass ich das alles hier unheimlich vermissen werde.
Alle Liebe,
Lea

Dinsdag 28 juli
Eindelijk! De zon is nu echt doorgebroken, en we genieten nu volop van het aangename weer! In plaats van de klamme, bewolkte, vochtige lucht, stralen de zonnestralen nu over Casa de Esperanza. Dit geeft iedereen de energie om aan het werk te gaan. Er is volop gewerkt in de unit in het kinderdorp, maar ook onderaan de berg van Casa de Esperanza waar het jongenshuis en het meisjeshuis zich bevinden.

Aan de huizen moet het een en ander opgeknapt worden. De balken van de binnenplaatsen worden frit wit geverfd, en terwijl dit gebeurt, komen de mooiste beesten voorbij! Zoals een kolibrie, en de vriendelijke groene papegaai in het jongenshuis. Ook is er al een prachtige kaketoe gespot waar de weeskinderen zelfs nog van opkijken. De natuur is hier adembenemend en elke dag weer verrassend!

Tijdens het knutselen was er ook een werkje dat de kinderen witte petten konden versieren met textielstiften en stickers. Dit was een groot succes want je hoofd koel houden tijdens dit weer is zeker een pré. De kinderen kunnen op bepaalde tijden knutselen en vaak zijn dit werkjes die hun motoriek bevorderen. Zo zie je de peuters hevig pulken aan een velletje stickers, en schilderen de oudere kinderen een mooi kunstwerk voor in hun eigen unit. Genoeg te doen voor iedereen hier en om te genieten.

Ciao,
Emy

• 29 Juli 2015 - 16:18

Sebrina:

hallo allemaal weer daar !
    Wat leuk om alles zo te volgen, met toch wel wat pijn in mijn hart moet ik zeggen, maar fijn dat jullie het zo goed hebben daar.
    Leuke mix van werken en zoveel leuks met de kids daar doen.
    Met de simpelste dingen zijn ze al blij.En dat ze nu ook de mogelijkheid hebben om met andere kids(jullie kids bedoel ik ) omtegaan en te spelen.
    Heel veel plezier van ons hier !!( en t'rijmpt ook nog !)
    Groetjes Robbert, Steije Guido En Sebrina

• 29 Juli 2015 - 16:20

Bert Kwakkel:

Nicht nur Espanisch en Nederlands aber jetzt auch noch Deutsch, Ihr habt dort ein Internationalisches Gesellschaft

• 29 Juli 2015 - 19:17

Femke Mensinga:

Hoihoi,
    Gaaf om jullie blog te lezen!
    Bijzonder wat jullie allemaal zien en mee maken.
    Heel veel plezier en succes! Geniet van het werk wat jullie morgen doen voor deze bijzondere kinderen!
    Groetjes Femke

• 29 Juli 2015 - 21:49

Corry Rink:

Lieve mensen,

Wat ontzettend leuk jullie zo te kunnen "volgen".
    Heel veel Zegen en bescherming toegewenst.
    Tot een volgende keer en groetjes aan een ieder.
    Corry

• 30 Juli 2015 - 10:10

Fam. Van Den Berge Uit Middelburg:

Wat heerlijk om te lezen over jullie en over de kinderen, de natuur en de activiteiten ! Ik ben benieuwd naar de verhalen en de foto's.
    Geef Belen een dikke knuffel van haar sponsorfamilie. Ook een knuffel aan Mathieu & Lisanne en aan Judy.
    Verder de hartelijke groeten aan ieder die ze wil ontvangen.
    We bidden voor jullie allemaal !
    Marcel, Marianne, Ruben, Jochem en Christel.

• 30 Juli 2015 - 12:27

Monique Warnei:

Super wat jullie allemaal doen! Respect! Groet Monique

• 30 Juli 2015 - 14:58

Jeanne:

Ik vind het geweldig wat jullie allemaal doen! Hartelijke groeten aan de familie Van Saarloos! We leven met jullie mee.

• 03 Augustus 2015 - 23:08

Klaus-Dieter Edelmann:

Hi Lea, wir finden es enorm, was Du dieses Jahr wieder alles zu reparieren hast. Du musst mittlerweile ja fast eine Profihandwerkerin sein - toll. Na, das kommt uns ja dann auch zugute, oder? Ich kann mir vorstellen, das Arbeiten in der großen Höhe und unter den besonderen klimatischen Verhältnissen muss doch sicher sehr anstrengend sein. Ich hoffe, Du passt gut auf Dich auf und sorgst auch für Dich! Wir sind in Gedanken jedenfalls bei Dir. Wegen Deiner Magen- Darmerkrankung sind wir doch in Sorge. Was Du geschildert hast, klingt ja wirklich nicht mehr nach einer harmlosen Darmverstimmung. Ruf uns an, damit wir Dir noch Tipps geben können. Ich habe in einem der blogs gelesen, einige von euch seien am Sonntag in Caranavi in einem Restaurant zum Essen gewesen und danach hätten etliche Probleme, wohl Magen- Darmprobleme, gehabt. Warst Du auch dabei? Dann wäre wenigstens eine Infektionsmöglichkeit erkennbar. Wie dem auch sei, wir denken an Dich - Mama und Papa