Hola Amigo's en Amiga's - Reisverslag uit Isselburg, Duitsland van Casa de Esperanza - WaarBenJij.nu Hola Amigo's en Amiga's - Reisverslag uit Isselburg, Duitsland van Casa de Esperanza - WaarBenJij.nu

Hola Amigo's en Amiga's

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Casa de Esperanza

28 Juli 2015 | Duitsland, Isselburg

Hola Amigo’s en Amiga’s uit Nederland,

Na een goed gevuld ontbijt zijn we vandaag in 3 groepen begonnen met het klussen. In het kinderdorp aan unit 6 en beneden in het dorp bij het meisjes en jongenshuis. Na inventariseren van alle materialen zijn de groepen met frisse moed gestart met de werkzaamheden. Ik ben vandaag mee geweest naar het meisjeshuis. Met de hele club achter in de truck zijn we een enerverende afdaling begonnen op typisch Bolivariaanse wegen. Nee geen asfalt maar kuilen, stenen en modder. Een uitdaging genoeg om dit mee te maken. Goed door elkaar geschud, zijn we veilig beneden aangekomen .
In het meisjeshuis was voldoende te doen. Er zijn kilometers geschuurd, de patio is gesaust, gaten gehakt waar beton in gestort moet worden. We hebben ’s middags gezellig met de meiden gegeten. Zij vonden dit erg leuk. Eerst nog een beetje verlegen daarna gezellig gebabbeld in een mengelmoes van Spaans, Engels en Nederlands. De meiden doen hun uiterste best om aan je duidelijk te maken wat ze bedoelen. Ze zijn ook erg leergierig om Nederlandse woorden aan de weet te komen. Na een dag hard werken werden we rond 5 uur weer door de truck op gehaald en zijn we aan een uitdagende hellingproef van 3 kilometer begonnen. Vol verhalen kwamen alle groepen om 6 uur weer moe en voldaan in de eetunit. We hebben heerlijk gegeten en verhalen met elkaar gedeeld wat iedere groep vandaag heeft gedaan en beleefd. Ook in de andere groepen is hard gewerkt en veel werk verzet. De avond is vrij. De tieners hadden nog energie over en zijn momenteel (21.00) op het sportveld aan voetballen met de Boliviaanse tieners. Veel dames en enkele heren van onze groep zijn vandaag door een jonge dame die in het kindertehuis heeft gewoond geknipt of hebben een gezichtsbehandeling gehad. Iedereen was zeer content. Met een goed gevoel de dag afgesloten

Hasta la vista mensen uit Nederland tot de volgende Blog
Groet Marco, Jeannette en Ruben

• 28 Juli 2015 - 16:04

Tamara Van Tongeren:

Wat leuk om dit te lezen zeg, wat zullen de kinderen blij zijn dat er opgeknapt gaat worden. Ik mis wel al een paar dagen foto's.. Zouden jullie ook fotos willen plaatsten? Ben zo benieuwd daar naar. Veel zegen allen en veel plezier. Groetjes Johan en Tamara

• 28 Juli 2015 - 16:39

Bert Kwakkel:

Leuk dat we jullie zo kunnen volgen. De toestand van de wegen is heel herkenbaar....wat waardeer je dan onze Europese gladde geasfalteerde wegdekken. Geen grote gaten verborgen in een plas water, geen zandweg die een en al hobbel is na een fikse regenbui.
    Fijn dat je naast al het praktische werk tijd hebt om met de kinderen op te trekken. Mooi om te lezen dat de tieners elkaar kunnen uitdagen op het voetbalveld (of wat ze een voetbalveld noemen

• 28 Juli 2015 - 17:32

Machteld:

Leuk weer om te lezen. Goed bezig met elkaar!
    Veel plezier!!
    liefs Loïs en Machteld

• 28 Juli 2015 - 17:46

Luc En Marianne Griffioen:

Leuk verhaal, mooi resultaat na zo'n dag werken. Ga zo door. De blauwe plekken verdwijnen vanzelf.
    Luc en Marianne.

• 28 Juli 2015 - 21:11

Yvonne En Auke:

Wat een avontuur. Super wat jullie daar voor de kinderen kunnen
    betekenen. Zo te lezen hebben jullie het goed daar met elkaar. Fijn om jullie middels de berichtjes te kunnen volgen. Hele mooie, gezegende tijd daar nog.
    Groetjes, Auke en Yvonne

• 29 Juli 2015 - 08:04

Loes:

goed zo!!!!!!!!!
    maak er maar een paleis van!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!